Hea koduleht on tähelepanu kunst

5. jaanuar 2019

, , ,

Igal kodulehel on oma kindel eesmärk – näiteks müüa toodet/teenust, levitada teatud infot või koguda kontakte. Samuti on igal ettevõttel oma tugevused ja miinused. Õige koduleht peab ühendama need kaks laitmatult, et tagada parim tulemus.

Milline peaks olema kliendi teekond veebilehel?

Kodulehel tuleb infot esitada õiges järjekorras – kohe kui klient saabub avalehele peab talle olema selge veebilehe eesmärk. Lehel maandudes peaks olema kohe selgelt püstitatud ettevõtte tegevusala ja näiteks hüüdlause või mingisugune ülevaade pakutavatest tennustest. Kui klient satub kohe segadusse, siis on see tõsiselt negatiivne esmamulje ja võib lõppeda sellega, et ta lihtsalt lahkub ning liigub edasi konkurentide lehtedele.

Edasi peab leht minema spetsiifilisemaks – kliendile tuleb esitleda konkreetseid teenuseid ja/või tooteid ehk siis Teenused sektsioon. Siin tuleks rääkida vähemalt lause või paariga igast tootest/teenusest. Võimalus on ka edasi suunata klient iga toote/teenuse oma lehele, kus on siis juba võimalik tutvuda väga põhjalikult antud asjadega. Tavaliselt küll piisab täiesti lihtsast kuid ülevaatlikust lühitutvustusest, sest tänapäeva kiire elutempo juures siiski on inimeste tähelepanu välp võrdlemisi piiratud ning seetõttu eelistatakse tihti süvenemist pigem vältida. Kuid kui kodulehel on rohkelt infot antud valdkonna kohta, siis jätab see professionaalsema mulje kui leht, kus on väga minimaalselt infot. Samas räägib külluslikuma info kasuks ka tõsiasi, et see aitab automaatselt vastata klientide küsimustele – automatiseerides nii müügiprotsessi. Kindlasti tuleb pakkuda võimalust uurida rohkem ettevõtte tausta ehk traditsiooniline Meist sektsioon, mille eesmärk on rääkida natukene ettevõtte ajaloost ja väärtustest lähemalt. See ei pea olema pikk – piisab mõnest lõigust. Pikema ajalooga ettevõtetel tasub kindlasti mõelda ka põhjaliku ajajoone koostamisele, kus saab välja tuua kõik oma olulised saavutused ja verstapostid.

Kuidas peaks see kõik välja nägema?

Lehe visuaalne kuvand selgelt ja äratuntavalt edasi andma brändi kuvandit. Disaini põhiline eesmärk peab olema oluliste faktide ja eeliste edasi andmine – neid märkamata ei tohiks ükski klient lehelt lahkuda. Ei tasu selle juures unustada, et oluline info on vaja kliendini viia, mitte infomerre ära uputada, kust peaaegu mitte keegi seda üles ei leia. Rohkelt infot on kõige kavalam edasi anda kavalalt struktueeritult ehk laiali jaotatult mõistlikult, sest teksti hulk ei tohi tunduda hirmuäratav. Tuleb kasutada strateegiliselt visuaalseid abisid, mis aitavad oluliste faktideni kasutaja tähelepanu juhtida. Nendeks on võivad olla Loe edasi nupud, rasvase kirja kasutamine, ikoonid ja muud kujunduselemendid, mis aitavad kasutaja tähelepanu suunata.